Hoe begin je een online dierenwinkel?

Deze dagen is het niet echt meer gebruikelijk om een fysieke winkel te beginnen. Veel mensen kiezen ervoor om hun producten direct online aan te bieden. En wie houdt ze tegen, online verkopen is namelijk een behoorlijk lucratieve manier van verkopen. Het enige wat je hoeft te regelen is… ja, wat eigenlijk? Daar wordt in dit blog het een en ander over uitgelegd.

Stap 1: vind een geschikt domein

Ervan uitgaande dat je al wat vooronderzoek hebt gedaan over het opzetten van een eigen online bedrijf en de markt in kaart hebt gebracht zijn er nog een aantal praktischere dingen waar je op moet letten. Eén hiervan is het vinden van een internet domein dat op jouw bedrijfsnaam aansluit.

Het zou namelijk een beetje gek zijn als je een domein hebt wat totaal niks te maken heeft met dieren, terwijl je wel een dierenwinkel bent begonnen, toch? Om dit te voorkomen is het belangrijk dat je een geschikt domein vind.

Er zijn verschillende manieren waarop je dit kunt doen. Je kunt bij een bedrijf aankloppen en vragen of zij nog een domein beschikbaar hebben of voor jou aan kunnen maken. Dit is de makkelijkste manier om ervoor te zorgen dat je een domein hebt dat bij jouw bedrijf past!

Stap 2: doe het zelf, of webbouwer?

Wellicht heb je hier al over nagedacht, of juist nog helemaal niet. Toch is het iets wat een essentieel punt is voor jou en jouw online bedrijf: wie gaat de website bijhouden? Ga je dit zelf doen of laat je dit doen door iemand anders?

Het is tegenwoordig heel erg populair om het bouwen en beheren van websites uit te besteden bij experts. Op deze manier weet je zeker dat je bij iemand terecht kunt die verstand heeft van bepaalde zaken op het moment dat jij dit zelf niet hebt.

Wil je het toch liever zelf doen? Dat kan ook. Zorg wel dat je zeker weet dat het CMS wat je kiest wel aansluit bij al jouw wensen – en dat je ermee overweg kunt.

Stap 3: online marketing

Wanneer de website helemaal is gebouwd en in beheer is – of nog niet – kan je gaan nadenken over hoe jij jouw product aan de man gaat brengen. Dit doe je door middel van online marketing. Maar ga je dit zelf doen, of ga je een online marketing bureau inhuren?

Het zelf doen van jouw werkzaamheden op dit gebied betekent dat je wel alles precies zelf kunt bepalen wat er gebeurt. Een risico wat hieraan verbonden is, is dat jij niet alle kennis in huis hebt om hiermee aan de slag te kunnen. Door een online marketing bureau in te huren neem je dit obstakel weg. De keuze is helemaal aan jou!

Geef een reactie